20
серпня
У 2011 році Іван Северін, будучи учнем Малої академії наук України, розробляв варіанти теплопостачання для гірського готелю. Учень-інноватор вибрав для свого наукового дослідження питання теплового насоса. Вже в 2011 році він звертав увагу на те, що енергетична безпека України вимагає зменшення завеликих об’ємів споживання газу. І для зменшення цього показника слід впроваджувати теплові насоси. Результати дослідження учня, де він показав переваги теплових насосів, стали основою для пропонованої системи обігрівання комплексу «Зірка Буковеля» на основі теплової помпи.
У 2014 році прізвище цього інноватора, тепер вже студента, можна знайти в довіднику «Конкурс науково-технічних проектів учнів Intel-Техно Україна 2014. Тези робіт.». Тут він є укладачем доповідей учнів з різних областей України, котрі пропонують свої інновації в галузі енергетики. Його інтерес до впровадження способів заміщення газу і пошуку нових цікавих технологій, реалізовується й в новій площині: допомогти іншим винахідникам «протоптати» свою стежку до енергонезалежності та інновацій.
Близько 30 тем перераховано в довіднику. Короткі анотації деяких тем нижче:
Учень 10 класу, Павло Співак, бачить інтерес у створенні вітро-гідроакумулюючої електростанції в Ялті.
Учень 9-го класу з Києва, В'ячеслав Вінницький, пропонує спосіб плавлення снігу на дахах, щоб уникнути ризику травмування людей і майна від падіння вниз, ще й для використання талої води на господарські цілі.
Костянтин Шевченко (11 клас, Маріупольський НВК) зосередився на енергозбереженні в громадських будівлях. Пропагує світлодіодне освітлення, додаткову теплоізоляцію стін, встановлення терморегуляторів і приладів автоматичного регулювання температури.
Дмитро Коваль (10 клас, м. Шепетівка) цікавиться нетрадиційними способами отримання струму. Його дослідження показали, що електричний струм можна отримати з лимона, яблук і найцікавіше, з звичайної картоплі. Один лимон - 2 мВ. Ще один експеримент: алюмінієвий стержень забив в стовбур дерева, а мідну трубку занурив на 17 сантиметрів в землю – отримав потенціал постійного струму в 368-420 мВ.
Олександр Кучер (9 клас, Скала-Подільська ЗОШ) пропонує в якості фотовольтаїчного перетворювача – світлодіод. Він використав концентратор для свого способу і виготовив демонстраційну модель сонячної електростанції з параболічним концентратором, де в якості фотоприймача використано фотодіод, закріплений у фокусі концентратора.
Христина Гуменюк (10 клас, Чортківська гімназія) запропонувала водопідйомний пристрій, котрий використовує пряму сонячну енергію. Робота складається з двох циклів – нагрівання та охолодження за допомогою легковипаровуючої рідини і еластичної ємкості, за принципом ерліфта. Конструкція може заощадити до 80% енергії на підйом і на підігрів води влітку і до 40% весною та осінню, що за рік складе близько 400 кВт заощадженої енергії на одну людину.